Thursday 9 January 2014

Akiff Tidur lambat..

Semenjak dua menjak ni Akiff suka sangat tidur lambat.. Pukul 11.30 malam dah tahu kartun Elmo World dia kat Channel Disney Junior.. Macam mana dia boleh tau ntah jam menunjukkan pukul 11.30 malam aku pun tak tau.. Lepas Elmo, kartun Mickey Mouse dia pulak.. Aku kalau kartun Elmo nak habis tu aku pegang reemote siap2.. Siap sedia nak tutup TV.. Tak mau bagi biasa tido lebih pukul 12.. Tapi... Tak boleh gak.. Nangis2 suruh bukak balik TV..

Ada satu hari tu aku bagi tahu kat dia.. Lepas Elmo kita sleep eek.. Akiff cakap "Mickey Mouse".. Maksudnya nak tunggu kartun Mickey Mouse la.. Lepas tu kelam kabut cari reemote.. Peluk reemote tu bukan main kuat.. Takut Ummie tutup tv.. Huhuhu.. Nak tergelak pun ada.. Semalam dia tidur nak dekat pukul 1.. Ummie n abah dia dah ngantuk dah.. Dia masuk dalam bilik boleh main2 lagi.. Susu sampai 3 botol.. Haammek.. Tendang sana.. Tendang sini.. Baru lena.. Hari ni bangun tido pukul 12 tengahari.. Tuuuudiaaa.. Bangun2 terus mai kat aku.. Siap senyum lagi.. Lepas peluk cium aku baru dia pi landing kat hall.. Macam mana laaaa nak ubah time tidur Akiff ni.. Ni aku belum kerja lagi.. Kalau dah kerja silap2 aku tidur kat depan tv..


Psssstt.. Nak tau apa abahnya buat.. Abahnya dah tido kat sofa laa.. Teman Ummie n Akiff dulu.. Lepas Akiff nak masuk bilik baru abah ikut sekali..

2 comments:

  1. Hehehe... abh baring2 ja kat sofa... cuma terlelap kjap... hahaha...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaha.. Terlelap la sangat.. Nanti tanya akiff.. Ada dengar apa2 tak?

      Delete