nuffnang adds

Thursday, 23 January 2014

Akiff batuk


Eh... Tajuk macam tak sama ja dengan gambar.. Kata Akiff batuk.. Haaaa... Ni la aku nak cerita ni.. Vitamin C Scott's ni memang Akiff suka. Macam gula-gula pun ada. Vitamin C ni macam gula-gula kenyal macam jeli tuu.. Tau kan? 

Akiff kalau dia nak vitamin ni mesti dia buat-buat batuk dulu.. Macam batuk betul2 lak.. Lepas tu dia panjat kerusi n cakap kat aku "Akiff batuk.. Uhuk.. Uhuk..".. Kalau berlakon serah kat dia.. Vitamin ni tak boleh bagi lebih daripada 2 biji. Kadang2 tu terlebih gak la. Si Akiff ni mana nak dengarnya. Kena cakap terus terang kat dia. "Esok baru boleh makan ubat pulak.." Kadang2 makan pujuk, kadang2 tu tak herannya dia.. Ni dah habis dah.. Nanti kena beli laa..

Sebelum ni aku ada bagi dia Scott's Emulsion. Mak aku memang sarankan aku beli Scott's Emulsion ni. Scott's Emulsion ni bagus.. Selesema susah nak hinggap kat Akiff.. Hahaha.. Ayaaat.. Masa aku kecik2 pun aku terpaksa kena minum Scott's Emulsion ni. Yang original tu hanyir sikit, yang perisa oren tu sedap. Tapi yang original la bagus kan..

4 comments:

  1. alaaa, siannya...dear, cuba amalkan mkn tablets susu kambing..cosway ade jual...bagus utk kesihatan kita...anak² pon bleh mkn, rasa cam coklat susu....

    ReplyDelete
  2. pengambilan vita c ni penting juga sebenarna.. amalkan slu pun bagus ^^

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...