nuffnang adds

Tuesday, 9 October 2012

Sebelum dan selepas...

Fuuuhh... Fuuhhh.. Fuuhhh.. Buang habuk.. Bukan saja takat berhabuk.. Macam-macam bendasing ada.. Hahahha.. Al maklumlah "student tua" la katakan.. Hihhihi..

Aku teringat lecturer aku cakap dalam kelas ni.. Ya la.. Nak take five kan... Saja sembang-sembang dengan student dia yang kebanyakannya semuanya dah berkahwin.. Soal SEBELUM dan SELEPAS kahwin..

1. Sebelum berkahwin atau tengah berdating.. Masa Makan.. Sopan-sopan.. Tunduk-tunduk.. Tertib ja.. Selepas beberapa tahun kahwin.. Makan pun bercakap.. 

2. Sebelum berkahwin... Yang perempuan pakai wangi-wangian.. Cantik-cantik.. Pilih baju sampai berjam-jam.. Ya la.. nak jumpa insan tersayang la katakan.. 
Selepas kahwin... Duk rumah berkelawar.. berbedak sejuk.. Tak ada dah baju lawa-lawa.. Bila laki pi keja bini berkelawar.. Bila laki balik keja bini berkelawar... Betul kah..

3. Sebelum kahwin.. Lelaki ni nampak kemas ja.. Baju pun kemas.. Tapi masa kat rumah tak tau pulak keadaan dia macam mana..
Selepas kahwin... Laki balik keja.. Bukak baju tinggal ja dekat kusyen.. Bila seluar tu kadang-kadang bukak tinggal macam tu jadi bentuk 8.. Hihihihi.. Ada sapa ka pernah alami sebegini.. 

Tapi aku rasa, budak muda mudi sekarang ni lepas kahwin tak jadi macam tu kut.. Sebab aku tak pernah alami lagi perkara sedekimian yang di atas.. Husband aku OK.. Sebab tu dia boleh jaga Akiff sorang-sorang..


#p/s : Hanya sekadar ingatan dan gurauan sahaja.. TIADA KENA MENGENA YANG HIDUP ATAUPUN MATI..
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...