Sunday 4 May 2014

Ada Apa Dengan Cinta?

Assalamualaikum..

Hari ni pukul 3 petang nanti akan ditayangkan Movie Ada Apa Dengan Cinta di TV3.. Lakonan Dian Sastowardoyo dan Nicholas Saputra. Famous pelakon ni dulu.. Kisah tentang anak-anak remaja.. Kisah ni mengimbau kenangan dulu masa zaman aku study kat kolej dulu ni.. Memang best..

Ganbar aku amik kat pak Google.


Dalam movie ni ada puisi yang aku suka.. Waaa... Nampak tak dulu bukan main jiwang lagi.. Sastera gitu.. Hihiihi... Nak tahu puisi apa?

Ku lari ke hutan kemudian teriakku
Ku lari kepantai kemudian menyanyiku
Sepi... Sepi... Sendiri aku benci
Aku ingin bingar, Aku ingin di pasar
Bosan aku dengan penat
Dan enyah saja kau pekat
Seperti berjelaga aku sendiri

Pecahkan saja gelasnya biar ramai
Biar mengaduh sampai gaduh
Ada malaikat menyulam jaring labah-labah belang di tembok keraton putih
Kenapa tak goyangkan saja locengnya
Biar terdera..
Atau aku harus lari ke hutan belok ke pantai?


Ada puisi lagi satu yang aku suka.. Ni puisi rangga tentang PEREMPUAN.

Perempuan datang atas nama cinta
Bundar pergi kerana cinta
Atas dirinya digenangi air racun jingga

Adalah...
Wajahmu seperti bulan lelap tidur di hatimu
Yang berdinding kelam dan kedinginan
Ada apa dengannya?
Meninggalkan hati untuk dicaci

Percaya...
Sampai darah ke lutut pun aku tak percaya

Lalu...
Rumput tersabit
Sekali ini aku lihat karya syurga
Dari mata seorang hawa
Percaya...

Tak tahu...
Ada apa dengan cinta?
Dan aku akan kembali dalam satu purnama
Untuk mempertanyakan kembali cintanya
Bukan untuknya, bukan untuk siapa
Tapi untukku
Kerana aku ingin kamu
Itu saja...

Ceeeeeewaaahhhh... Nampak tak? Betapa jiwang karatnya aku dulu.. Hahaha...


18 comments:

  1. Assalam,

    filem ni dah lama kan...time tu femes sangat...orang2 muda suka sangat filem cinta remaja ni...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wsalam.. Filem ni lama dah.. Tahun 2002..

      Delete
    2. Bunda ada juga tengok sikit filem ni tadi...selang seli tengok Kilauan Emas... hehe...

      Delete
  2. Pukul 3.00 nanti kita tunggu depan tv3

    ReplyDelete
  3. alamak, tak tengok.. sebok layan dvd korea je.. hihi

    ReplyDelete
    Replies
    1. Klu cita korea jenuh nak tengok.. Tak sabar nak tengok next eposode..

      Delete
  4. saya pon suka puisi tu dulu sampai hafal :)

    ReplyDelete
  5. filem ni memang mengimbau kenangan masa kat u..

    ReplyDelete
  6. wah...ada apa dgn cinta. teringat zaman2 belajar dulu. hehe
    bw sini sambil isi tabung. klik2 redbull.

    ReplyDelete
  7. ada apa dengan cinta..teringat time belajar dulu2 hehe

    ReplyDelete
  8. Suka citer nih...dulu kan demam filem.indon kan

    ReplyDelete
  9. yup.. Dulu kan demam filem indon.. Kalau ada movie indon best sikit mesi tengok.. Hihihi..

    ReplyDelete