Monday 23 July 2012

GENG SURAU II

Haaa... Sapa pernah tengok Geng Surau puasa tahun lepas di Astro Oasis mesti gelak guling punya.. Watak-watak yang dilakonkan mesti buat orang ketawa.. 



Ni ada sedikit sinopsis pasal Geng Surau 1 ni.. 

Selepas tiga tahun meninggalkan kampungnya, Razif (Beto Kusyairy) juga cuba menyesuaikan dirinya dengan suasana kampung dan masyarakat di situ. Bagaimanapun, ada orang kampung yang tidak percayakan Razif terutama Pak Suradi (Mat Over), Pak Abu (Azhan Rani) dan Tok Imam Hisham (Razak Ahmad). Oleh itu, Razif yang semakin matang dan beberapa rakan karibnya berusaha menambat hati orang kampung dengan mewujudkan pelbagai kegiatan di surau kampung itu. Antara kegiatan yang dilakukan di surau kampung mereka, mengutip derma untuk surau dan mengadakan ceramah agama.

Mereka cuba jadikan surau sebagai pusat komuniti masyarakat dan bukan saja untuk mendirikan solat lima waktu. Sepatutnya semua aktiviti kemasyarakatan bermula di surau itu. Sebagai remaja, Razif juga terjerat dalam percintaan, namun cintanya tidak kesampaian. Apabila Razif keluar dari pusat pemulihan, gadis yang dicintainya, Azreen (Anita Baharom) sudah bertunang dengan rakan karibnya, Lokman (Amran Ismail). Tanpa disedari Razif, seorang lagi gadis sekampungnya, Uddy (Intan Nor Saina) sangat menyintainya dan sanggup menunggu Razif. - SUMBER DARI http://www.perekacerita.com


Sekarang Geng Surau II dah start kat Astro Oasis setiap hari Isnin - Jumaat. Jam 6:30 - 7:00 petang. Geng Surau II ni menceritakan apa yang berlaku setelah surau di bom oleh Duan, anak Pak Abu atas sebab ingin memasuki Mayat FC, sebuah kelab yang ditubuhkan tanpa kebenaran Mayat a.k.a Razif.

Jom tengok...


10 comments:

  1. Tak pernah tgok pun.. tapi ramai yang cakap best... huhu.. Timing tak cantik ah.. tengah sibuk masak time tu.. huhu..

    ReplyDelete
    Replies
    1. slalunya ada ulangan waktu sahur.. tp, tak sure tahun ni ada ka tak..

      Delete
  2. wah..best2...^_^

    p/s : waalid dah masukkan link zaza dalam bloglist mahabbah ramadhan waalid..TQ

    ReplyDelete
  3. Tak penah tengok pun, rumah kita tak de Astro..hehehehe:-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. tak apa.. try tengok online.. tapi tak tau pulak link dia.. hihihihi...

      Delete
  4. sangat best cerita ni,,,memang ada ulangan pon masa sahur pukul 5 pagi;D

    ReplyDelete
    Replies
    1. mmg best.. semalam bru prasan ada ulangan pukul 9malam..

      Delete