nuffnang adds

Friday, 12 September 2014

Guru.



Sesetengah orang masih tidak faham akan tugas guru ni.. Aku tengok di laman sosial banyak yang mempersoalkan kerja guru ni. Katanya guru kerja sekerat hari. Balik rumah boleh bersenang lenang dengan family. Aku balik bukan bersenang lenang dengan family. Balik kerja tengok rumah tak ada Akiff.. Tak ada husband. Aku di bumi Sibu. Family aku di semenanjung. Balik bawak kerja yang belum siap. Itu merupakan salah satu perngorbanan yang aku perlu lakukan. Janganlah duk mengata kalau tak tahu hujung pangkalnya. Maaf lah yer kalau sesiapa yang terasa. Setiap pekerjaan tu mesti ada cabarannya.

4 comments:

  1. betul2 apapun memnag ada cabarannya

    ReplyDelete
  2. Guru dulu dan skang, x sama. Guru skang byk program. Kdg2 smpi umah pun pkl 8mlm

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul.. Kerja yang tak habis kena bawak balik rumah... Kalau buku tak di semak macam mana kita nak tahu tahap pencapaian pelajar kita kan?

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...