nuffnang adds

Thursday, 6 February 2014

Sepetang di Kampung..

Nampak tak tajuk tuuu... Masih lagi mood di kampung.. Hihihi.. Aku belum kerja lagi.. So, boleh bersenang lenang lagi la di rumah.. Hihihi.. 



Saja aku nak tayang gambar kat readers semua.. Jangan jeles.. Ni salah satu Kuih Feveret aku la.. Orang utara panggil LOPEH.. Soodaapp.. Aku bila balik kampung.. Di saji yang sebegini la aku tak leh nak tolak.. 

Dialog pada satu hari di kampung..

Aku : Cik Naaaahhh.. Hari ni kerja tak?
Cik Nah : Tak... Cuti.. Awat? (Awat loghat utara bermaksud... Kenapa)
Aku : Tak dak ka coqkodoq (ondeh-ondeh) kaa apa kaa.?
Cik Nah : Haa.. Petang sat gi cik nah buat lopeh..
Aku : Wow... Soooodaaappp tuuu.. Naaaakkk..

Hihihihi.. Nampak tak.. Bertapa sayangnya Cik Nah aku kat aku.. Balik ja mesti buat makan apa2.. Eeeh.. Aku tak bagi tau lak sapa Cik Nah ni.. Cik Nah ni macam kak aku jugak laa.. Saudara aku.. Duduk sebelah umah aku.. Kat kawasan rumah aku kat kampung tu ada dalam 5 buah rumah saudara terdekat.. Petang2 ja ada bersidang kat luar. Melebarkan badan.. Minum petang.. Hihihi.. Cik Nah cakap tak apa la sekali sekala mak ngah (Mak Ngah panggilan yang Cik Nah selalu panggil) balik kampung..




Haaa.. Mana yaaa.. Cik Nah.. Tu yang baju biru tu.. Sebelah dia tu anak buah aku. Eeeeh.. Ada org 'enterprem' laaa.. Tuu.. Cik Din.. Laki Cik Nah.. 

4 comments:

  1. Replies
    1. betul.. Rasa semua masalah hilang..

      Delete
  2. haaaa, kueh lopeh...memg sedappp!!!!!....eh, org utagha gak kaa...

    ReplyDelete
    Replies
    1. yup.. org utagha.. Penang mai.. Hihihi..

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...