nuffnang adds

Thursday, 15 February 2018

Anak pertama lain... Anak kedua lain..

Orang cakap jaga anak sulung dan anak kedua selalunya lain-lain "peelnya"... Alhamdulillah masa Akiff kecik nak jaga akiff memang tak payah nak terkejar-kejar. Sebab budak Akiff ni jenis behave, dengar cakap, nak buat sesuatu dia akan tanya dulu. Lain bebenor dengan sikap adik dia si Azif Zafri. Bukan nak membezakan.. Allah dah atur elok dah. Akiff masa baby agak mencabar sikit untuk diri dia sendiri. Sebab bermula umurnya 9 bulan lagi Akiff dijaga oleh abah dia sendiri. Aku berulang alik seminggu sekali dari UPSI ke KL. Masa tu aku sambung study selama 1 tahun 6 bulan. 6 bulan lagi tu, Alhamdulillah aku praktikal dekat dengan rumah.

Aku ingat lepas tu takdak lah nak berjauhan dah dengan dia. Tapi lepas beberapa bulan aku dapat surat posting. Surat posting ke "SARAWAK".. Huhuhuhu.. Memang masa tu aku n laki aku tak terkata apa.. Sebelum hari kejadian tu tak tau la.. Dah bertimba dah ayaq mata.. Pi buat rayuan KPM pun tak dapat. Akhirnya... Akur... SAYA YANG MENURUT PERINTAH. Aku pergi mengajar ke Sibu Jaya.. Meninggalkan Akiff yang berumur 3 tahun masa tu.. Akiff duduk lah dengan abahnya. Sebab tu Akiff rapat lagi dengan abah dia. Sikit-sikit abah. Aku takdak kat sebelah takpa. Kalau abah dia pi outstation ka.. Kalut tanya bila abah nak balik. Alhamdulillah.. Aku berjauhan setahun jer..

Haa... Nak cerita pulak pasai si adik Azif Zafri ni.. Agak mencabar sikit. Tak sama dengan abang dia... Bab menangis... Tak yah cerita. Tok dia pun surrender.. Ada satu hari tu aku n Mr. Hubby pi makan kat kedai bawak dia.. Masa tu Akiff tak ikut. Kalut nak main dengan sepupu dia. Kami dah duduk dah.. Ambil order dah.. Si Azif Zafri ni nak main garfu... Tak bagi la... Takut kena mata ka garfu tu. Dia punya start enjin tuuuu...  Habis satu kedai tengok kami... Hahhaha... Macam sakit sangat.. Hahhaha... Azif ni lasak sikit.. Susah nak beralah... Susah orang nak buli dia. Dia akan balas balik.. 



Aku cerita ni bukan nak membezakan anak-anak aku ni. Dua-dua ada keunikan tersendiri. Allah dah bagi elok dah. Cuma ni sebagai salah satu memori untuk mereka tengok balik bila dah besar nanti. Ummie harap Akiff dan Azif menjadi anak yang soleh di dunia dan akhirat... Amin..

1 comment:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...