nuffnang adds

Saturday, 18 October 2014

Petua jika terkena sengat..


Minggu lepas aku kena sengat serangga ni.. Tak tau la nama apa.. Kat ekor dia ada kepit macam kala jengking tu.. Nasib sikit ja dia ketik.. Terasa jugak la.. Kebetulan masa tu aku tengah whatsapp dengan kawan aku.. Dia kata makan gula satu sudu kecik. Gula? Macam tak logik kan.. Tapi dia kata betul sebab dulu dia kena sengat dengan kala jengking. Mak dia suap dia dengan gula.. Ada 2 3 sudu gula jugak la sebelum pi hospital.. Nurse cakap.. Haa... Bagus bagi makan gula.. Bagi neutralkan asid.. Lebih kurang macam tu la.. 

Lepas makan gula tu jangan tak pi hospital atau klinik pulak.. Kena pergi jugak la.. Kena cucuk jugak la.. Petua ni petua orang tua dulu-dulu.. Aku cuma sampaikan saja.

1 comment:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...